پاورپوینت نوآوری تحول آفرین چیست

 

پاورپوینت نوآوری تحول آفرین چیست شامل 21 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

«نوآوری تحول آفرین» یکی از روش‌هایی است که اکثر انسان‌های بلندپرواز، موفقیت خود را مدیون آن هستند. می‌توانید نوآوری مخرب را به عنوان چیزی تصور کنید که وارد یک بازار یا پلتفرم شده و آن را زیرورو می‌کند. البته فراموش نکنید که نوآوری تحول آفرین با تکنولوژی تحول آفرینتفاوت‌هایی دارد. چیزی که در رابطه با آن صحبت می‌کنیم، مثل بلاکچین نیست.

بلاکچین وارد زمینه‌ای شد که پیش از این نیز وجود داشت، ولی با مهندسی و نوآوری‌های خاصی توانست آن را تبدیل به چیز دیگری کند. به زبان ساده بلاکچین تکنولوژی مخربی است که بانکداری را از ریشه تغییر می‌دهد. بلاکچین تکنولوژی جدیدی قلمداد می‌شود، در حالی که نوآوری تحول آفرین جدید نیست و هدف آن بهبود شرایط فعلی است.

اگر نوآوری ما بخواهد تحول آفرین باشد، باید یک صنعت را از ریشه تغییر دهد. نوآوری‌های معمولی شاید بتوانند چیزی را بهبود ببخشند و افرادی هم از آن در یک بازار خاص استفاده کنند، اما اگر به گونه‌ای نباشد که همه را تحت تاثیر قرار دهد، مخرب نیست. با این حال نوآوری تحول آفرین شاید در ابتدا مشخص‌کننده مسیر یک بازار نبوده و حتی شاید از تکنولوژی‌هایی که سعی دارد بهبود ببخشد نیز بهتر نباشد.

برتری نوآوری تحول آفرین در قیمت آن است. قیمت آن می‌تواند از بهترین نوع موجود در بازار پایین‌تر باشد و بدین ترتیب افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند. در نتیجه پس از کشف برتری‌ها، افراد بیشتر و بیشتری به استفاده از آن روی می‌آورند. اما واژه «نوآوری تحول آفرین» از کجا بر سر زبان‌ها افتاد؟ برای پاسخ به این سوال باید به سال ۱۹۹۵ باز گردیم.

تاریخچه نوآوری تحول آفرین

چنین ایده‌ای در ابتدا در سال ۱۹۹۵ توسط یکی از دانشجویان دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد به نام کلیتون کریستنسن (Clayton Christensen) ابداع شد. او در مقاله خود تحت عنوان «تکنولوژی‌های مخرب: همگام با موج» این واژه را توضیح و در کتاب «دو راهی نوآور» به صورت مفصل‌تر شرح داد. در کتاب او به تحول دیسک‌ها پرداخته شده، در حالی که او عقیده دارد علل موفقیت دیسک‌ها، مدل کسب و کاری است که آن را به یک نوآوری تحول آفرین تبدیل کرده و نه خود تکنولوژی دیسک‌ها.

البته کمتر پیش می‌آید که اکنون لفظ «نوآوری تحول آفرین» را بشنویم و اکنون بیشتر به یک اصطلاح خاص میان برخی از افراد این حوزه تبدیل شده است. با این حال هنوز هم می‌توان چشمه‌هایی از این واژه را در بخش‌های مختلف صنعت دید. در ادامه قصد داریم چند مورد از این نوآوری تحول آفرین را با هم مرور کنیم تا ببینیم هر کدام به چه صورت توانستند یک بازار یا صنعت را به کلی متحول کنند.

  و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه نوآوری تحول آفرین

بارز‌ترین نمونه‌های نوآوری تحول آفرین در تکنولوژی

آیفون

VOD

عکاسی دیجیتال

تاکسی‌‌های آنلاین

پلتفرم‌های ارتباطات

ارز‌های دیجیتالی

جمع‌بندی

 

عنوان : نوآوری تحول آفرین چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 21

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

نوآوری تحول آفرین چیست